12 Mayıs 2019 Pazar

bu Lichtenberg beni öldürecek;

size daha önce de bahsetmiştim elime geçen Lichtenberg aforizmaları kitabından,  tam şurda:
https://justdriftingaround.blogspot.com/2019/04/aktarmal-okumalar-2.html

Okuduça daha da ilginç buluyorum bu adamı. Bazılarına aforizma da denmez, olsa olsa düşünce balonu. Yazık twitter çağına yetişseymiş fenomen olurmuş.
İlahi Lichtenberg sen çok yaşa!

Aforizmalar:

(52)
iç huzura , hiç bir görüşü olmamak kadar iyi gelen bir şey yoktur.

(143)
İçmek, insan 35 yaşına gelmeden içmiyorsa, çoğu okurumun sandığı kadar kınanacak bir şey değildir. Bu yaş aşağı yukarı, insanın hayatındaki labirentlerden çıkıp, gelecekteki yolunun açık bir biçimde önünde uzandığını gördüğü düzlüğe adımını attığı zamandır. Bu yolun doğru olmadığını ancak o vakit görürse üzülür; başka bir yol tutması içinse , eğer gayet ayağına çabuk biri değilse, pek geç olmuştur. Bu keşif bir huzursuzluğa yol açmışsa şarap, beş altı bardak, veya Horatius'un spes dives'i kadar içildiğinde , mucizeler yaratır; insana kaybettiği konumunu kazandırır, zihin sistemi her şeyi en hoş tarafıyla görür, görüşünü tıkayan ne varsa ruh oraya dalıp gözün kuvvetlenmek, ruhun en hoş biçimde doymak için isteyebileceği renklerin, en safından pembe veya en canlısından yeşil bir ışığın aydınlattığı en güzel manzaraları ortaya çıkarır.

(6)
uzun bir mutluluk daha sırf süresi yüzünden kaybeder.

(323)
Bir kral olaydım da kıt yeteneklerimle Büyük L. diye çağrılaydım. (ahahahahahaha :D!)

(342)
söyleyin burun kıvırmanın burun silmeden önce öğrenildiği bir ülke daha var mıdır Almanya'dan başka?

(174)
Papa'ya sakal takmak, reform bu mu?

(132)
zaman zaman sekiz gün boyunca dışarıya çıkmayıp alabildiğine keyif içinde evde oturduğum oluyor; bir emir verilseydi de aynı süreyi evde mahpus geçirmem gerekseydi hasta olurdum.

(51)
Kimi ülkelerin esenliğiyle ilgili kararlar oyların çoğunluğuna göre verilir, oysa herkes itiraf eder ki, iyi insandan çok kötü insan vardır. (KAPAK!)

(216)
jüponu kırmızı-mavi geniş çizgiliydi ve bir tiyatro perdesinden yapılmışa benziyordu. En öndeki yer için çok şey verirdim, ama oyun oynanmadı. (bak bak bak, teşbihlere gel! çapkın Lichtenberg :D )

(399)
Yas tutan genç dullar niçin o kadar güzeldir? (inceleme konusu)
(tipe bak bi de inceleme konusu diye parantez açmış :D!)

(557)
Şunun açıkça farkına vardım : çoğu zaman , yatarken aklıma gelen bir fikir , ayakta dururken aklıma geldiğinden farklı oluyor, hele pek bir şey yememişsem ve yorgunsam. (Ne desem bilemedim gerçekten!)






2 yorum:

mabelard dedi ki...

Yastan değildir bence. Özgür kalmak, bağımsız yaşamak güzeldir. Güzelleştirir.

drifter dedi ki...

Pek tabi:)