3 Şubat 2013 Pazar

street art/ amsterdam


benim gibi grafitti hastasıysanız bilirsiniz ki; amsterdam'a uğramayan street artist rüştünü ispat etmiş olmuyor. Şehrin merkezinde duvar boyamak oldukça meşakkatli; ciddi bir izin alma sürecinden geçmeniz gerekiyor. sıkı denetim var. ( izin aldıktan sonra da ne anladım ben graffitiden; mantığa ters bi kere...) Neyse sonuç olarak amsterdam sokaklarında en meşhur graffiticilerin piece of art denilecek işlerini bulmak ve fotoğraflamak için yağmur çamur demeyip sokak sokak gezdim;
buyrun;




















hepsi birbirinden şaheser tamam ama benim asıl ilgilendiğim tek bir graffitici vardı; Laser 3.14;
çünkü o bir şair, Tosun ekolünden diyebiliriz.









amsterdam'da yaşayanlar her sabah başka bir şiire uyanıyor, 
"the mirror saw me sad" diyor bir sabah, bir başka gün "sometimes it helps to dream" diyor.
bazen kafası bozuluyor...



Laser gerçekten enteresan biri; suya yazı yazanlardan; genelde inşaatlarda kullanılan iskele tahtalarına platformlarına falan yazıyor; çok hisli ama pek umursamıyor ve biliniyor ki inşaat çalışması bitince onun yazdıkları da yok oluyor. 
ona hayranım!

ve diğer çektiğim graffiti fotoğrafları için buyrun.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika işler bunlar. Özellikle ilk resimler. Çok iyi yav :S

drifter dedi ki...

öyle gerçekten:)
bir de inanamadım ama Rolex var ya;
onun şablonla yapıldığını söylediler.
ben de graffitici olmak istiyorum çok ama hiç yeteneğim yok onu napcaz?

Adsız dedi ki...

Yav benim de yeteneğim yok ama çiziyorum işte :D sende bir yerden başla artık.

drifter dedi ki...

senin çok yeteneğin var.
yalan söyleme.
ben bi çizsem koşarak kaçarsın...
sen şablon çıkar ben boyıyim sprey boyaylan...
öyle olmaz mı?

Adsız dedi ki...

bilmem. olur mu. ama bence 2 haftada kalemini doğrultursun. Bi bakim nasıl çiziyorsun :D