6 Ocak 2019 Pazar

yılın ilk güzel parçası ve pazar modları


yeni yıl için çok süper kararlar aldınız ve uygulamaya başladınız mı arkadaşlar?
 çayı şekersiz içcem, facebook'da layklamayı kescem, saçımı kestircem, çince öğrencem, yogaya yazılcam, pazarları koşuya çıkcam filan gibi...
iyi.

bu yılbaşında garip bi aydınlanma yaşadım (yarı-otistik filanım belki de) yeni yıla istediğin zaman girebiliyorsun aslında. Mesela ben bu yıl bi girdim sonra çıktım bi' iki saat sonra tekrar girdim filan. Sonra bi baktım yine çıkmışım. Şimdi diyorum ki ben aslında oluyosa mesela yeni yıla mart sonu filan gibi gireyim. 
çünkü hava çok soğuk şimdi.  o zamana kadar rölanti, koltukta uzanır acık dizi seyerderim, roman okurum, sigaraya başlarım mesela yeniden , mart sonu gibi bırakıcağım için...


şeyi yazcaktım; havai fişek hadisesini.
oldum olası ışıklı, ateşli, yıldızlı görüntüleri seyretmeyi sevmişimdir. Havai fişek seyretmeye de bayılırdım. Komşular bir gün öncesinden haber verdiler (Kosovalı komsularım var üç küçük çocukları var en küçüğü bayağı şımartılmış bi oğlan;komik bi tip. Arada görüyorum -üç kere filan gördüm- oyunu bırakıp tuvalete gitmeye üşendiğinden bahçelerinin köşesine işeyip oyuna geri dönüyor. annesi fark etse kıyamet kopacak.) Yılbaşı gecesi bahçede çocuklar için havai fişek çatapat filan patlatıcaz senin bahçede tutuşacak bişey varsa kaldır dediler. (Burada bahçeler evler gibi bitişik nizam o sebeple izin gibi değil de haber baabında) Allaaah dedim "ben de! ben de!". "Aaa tabi buyur gel ne demek memnuniyetle" dediler. 

Böylece hayatımda ilk defa havai fişek attım. Berbat bir his. Bi kere çok gürültülü, ayrıca hemen hepsi de iyi patlamıyor. sonrası pislik ve kesif kokulu geniz yakıcı duman. Kuşlara da çok zararlıymış (gerçi ertesi sabah kuşlara baktım pek travma atlatıyorlarmış filan gibi görünmüyorlardı, aynen uçmaya konmaya ötmeye devam.)  
Bu kadar.  
    

2 yorum:

mabelard dedi ki...

Yanılmıyorsam 15-20 sene önce Hollanda da bir havai fişek deposunda patlama meydana gelmiş ve 20 civarında insan vefat etmişti. Havai fişek patlatmak eğlencelidir ama aynı zamanda çok tehlikelidir. Patlayıcılarla iç içe çalıştığım için aman dikkat diyorum.

Yeni yılda eve kapanıp Mart'a kadar kitap okumak gibi bir seçeneğimin olmasını çok isterdim.
Bir de uzaklarda bir yerlerde dağ evine kapanma hayalim var ama gerçekleştirebileceğimi hiç düşünmüyorum. Çayı şekersiz içme fikrine gelince, denemediyseniz deneyin derim. Alışınca şekerli içmek insanın aklının ucundan bile geçmiyor :)

İyi yıllar ...

drifter dedi ki...

Geçen sene de olmuş futbol kampında eindhoven yakınlarında ; futbolcular yaralanmış ama akıllanmıyorlar; patlamalı taşkınlıklı eylencelere bayılıyorlar. Burada ne kadar yaşarsam yaşıyayım bu dutch kafasını anlamam zor görünüyor.


öyle bir seçeneğim olmasını ben de isterdim, bi anlık 'iyi böyle ilişmeyin bana kafaları işte'

çay tiryakilerinden değilimdir. Öyle durup dururken gideyim bi çay demliyeyim diyenlerden değilim yani, içtiğimde de bir şeker atarım çaya; öyle alışmışım. O bir şekerin de şuna bi fenalık edeyim diyeceğini sanmıyorum :)

ama insanların yeni yılda kararlar alıp hedefler koyduğunu görmek çok heveslendirici olabiliyor. Ancak o gazla kendime koyduğum hedefler beni yıl sonunda epey güldürüyor.
Hayat işte! yaşanası! fazla da şeytmeden!
:D