25 Ocak 2013 Cuma

Ocak'ta Amsterdam, -8 derece!

1. gün:

1.
eksi sekiz derece!!! icy cold dediklerinden... sokaklar bomboş çünkü kimsenin kıçı yemiyor sokakta dolaşmaya.. bisiklet çok tehlikeli, maazallah yüz felci geçirmek an meselesi. 
cofeeshop tek seçenek vakit geçirmek için!
ama şehir acayip fotoğraf veriyor bu haldeyken. 
henüz bu soğukta fotoğraf makineme hakim olmaya alışamadım, ancak bir iki kare çıkarabildim.
Jack Harrer'la hasret giderirken, içeriye iki danimarkalı genç girdi; bu yıl üniversiteye başlayacaklarmış, biri elinde Kerouac tarzı bir defterle dolaşıyor sürekli ufak notlar alıyor. Şiir mi yazıyorsun dedim , daha çok düz yazı dedi.  Diğeri geçen yazını Mısır'da geçirmiş. Ne diye gittin ne işin vardı Mısır'da dedim. 'ööyle meraktan'mış, "özel bir sebebi yoktu" dedi. 
daha önce hiç liseden yeni mezun olmuş Danimarkalı görmemiştim. son derece şaşırttılar beni, entellektüel düzeyleri oldukça yüksek. Ben onların yaşındayken peh! iki kelimeyi arka arkaya getiremiyordum bu iki bebe  neredeyse tüm ortadoğu tarihine ve politikasına hakimler. Ama ilk günden kafamı şişirtecek değilim tabi; "see you around"  dedim çıktım. 
kanala bakan bir çatıkatında kalıyorum; köşedeki sosisliciden yediğim sosisli gayet lezzetliydi ama turşudan hiç anlamıyorlar, tatlı bir sosa mı batırmışlar güzelim kornişon'u ne yapmışlarsa artık, tek tek ayıklamak zorunda kaldım içinden... 
öyle çook soğuk, biraz soğuğa alışayım bir sürü daha şey anlatıcam. 


3 yorum:

Adsız dedi ki...

''daha önce hiç liseden yeni mezun olmuş Danimarkalı görmemiştim''

Boş bulundum. Bu nasıl cümle ya haha :D

drifter dedi ki...

Ama Deniz görmen lazımdı tripleri accayip cool takılıyorlar; bir mevzular açıyorlar iran'daki Humeyni devriminden Türkiye'deki tayyip diktasına göndermeler filanlar falanlar, Mısırlar, suriyeler..tutmayın beni :))
ben daha hala Danimarka'da kıral var sanıyorum, Margret diye bi kadıncaz varmış :))

Adsız dedi ki...

Onlar lise mezunu görünümlü Gandalf'lar. Acayip şeyler dönüyor. Belkide ters işliyordur onlarda zaman. Liseye gidecekler ondan sonra ortaokul, ilkokul ve en sonunda minik bir sperm olacaklar. Başka ihtimal veremiyorum.O yaşta o cool tavırlar. Kıskandım mı n'oldum :D