27 Nisan 2017 Perşembe

bugunun sarkisi

The Path dizisinin ikinci sezonunu seyrediyordum birden bu adam cikti karsima!


bu parçanın her yorumunu dinlemek istiyorum.


sonra fark ettim ki o adamdı andrew bird: en sevdigim kadin vokallerden biri olan Fiona apple’la gelmis gecmis en guzel düet viyosunu çekmişlerdi.


22 Nisan 2017 Cumartesi

23 Nisan



Pazar günü Anıtkabir'deyim; epeydir gidesim vardı; kısmet bu pazarmış; 23 Nisanı Ata'yla kutlamayı da yasaklayacak değiller inşallah. izmir marşıyla geldik ne fayda: ati alan uskudara gecmisti malumunuz: ben de bi ankaraya geceyim bari diyorum: ağzımızın payını aldık dönüyoruz zaten; bari gitmeden Ata'ya bi Fatiha okuyalım.
  

penguen!


penguen'in son dört sayısı mühimdir, edinilesidir,! demedi demeyin.

çok acayip vidyoklip

drifter'ın düşünce balonu

hala cumhurbaşkanlığı sistemi diyorlar!
sistem?
bişeyin sistem olabilmesi için 'allpicable to all problem instances' olması / tüm olasılıklara uygulanabilir olması;  yani değişenler değiştiğinde de çözüm metodu sunması lazım.
e bu RTE'nin olmadığı bir denklemde uygulanabilir bir şey değil ki; zaten öyle bir denklem kıçımızı yırtsak kuramıyoruz. onun için sistem diyemeyiz.
hiç bir şey diyemeyiz.
anca gak! deriz.

14 Nisan 2017 Cuma

drifter'ın düşünce balonu

ayyy fena!
valla nazarım değdi ; demek değiyormuş benim nazarım...
şu son yediğimiz gol oncesi "vay be Fabri iyi iş çıkarıyor içinden bir Muslera çıktı”diyordum ki:  adam bi saçmaladı, bi tuhaf bişey oldu; kaleci olduğunu unuttu; hatta nerde olduğunu filan unuttu...
nooldu öyle? hiç anlamadım.
ne diyim?
tüh! 

13 Nisan 2017 Perşembe

gördüğüm en güzel suluboya resimler bunlar olabilir!




Elicia Edijanto Endonezyalı bir ressam ablamız. kendisi sadece siyah beyaz arası tonları kullanarak sulu boya yapıyor;  Ben ki sulu boyadan pek haz etmem bu resimlere hayran kaldım.
“My subject are often children and animal because they are honest, sincere, unprejudiced and unpretentious,”
demiş bir röportajında. 







web sitesinde gerisi mevcut her biri birbirinden şükela...

9 Nisan 2017 Pazar

çok güzel pazar şarkısı Limp Twins - Sunday Driver


rüyamda bi uyanıyorum: 16 nisanmış radyoda bu şarki çalıyormuş! 
   aman bi huzurlu sabah! sorma...
hayırlısı!





21 Mart 2017 Salı

liste


- Kahire (Mısır)
- Amman (Ürdün)
- Kazablanka (Fas)
- Doha (Katar)
- Riyad ve Cidde (Suudi arabistan)
- Abu Dabi ve Dubai (Birleşik Arap Emrilikleri)
- Kuveyt kenti (Kuveyt)

ve istanbul!

okunacak kitap; Baharat Ülkesi'nin Hazin Tarihi

20 Mart 2017 Pazartesi

pazartesi pazartesi aklimiza vaya con dios düşürüp güneş paylaşan Mithad Selim'e selam olsun...


reklama bak!

17 Mart 2017 Cuma

cuma aksami warm up kafalari



spend all your time
spend all your time
spend all your time
falling !

16 Mart 2017 Perşembe

Paterson diyorum!

sadece ama sadece oyuncuları için seyrettiğim seyrederken oyuncularının gözünün içine baktığım filmler var. PATERSON onlardan biri... ne anlattığının hiç bir önemi yok. Bu kadro 10 tane daha film çekse; (ama Paterson filminde oynayan tüm oyuncular kopek de dahil diyorum) sıkılmam seyrederim.




Dikkat ettiyseniz Jim Jarmusch'dan hiç bahsetmedim! :)

11 Mart 2017 Cumartesi

Günün kısası ; BAT EYES!



William Buttler Yeats'in aşkından öldüğü Irlandali artist Maud Gonne'a yazdigi bilinen 'when you are old' şiiri etrafinda dönen bir kısa film.
Kadın haklari savunucusu Cumhuriyetci Maud Gonne'a dört kere filan evlenme teklif etmis Yeats hayati boyunca... Kısmet değilmiş demekki!

Şiirin tam metni şöyle;


When you are old and grey and full of sleep, 
And nodding by the fire, take down this book, 
And slowly read, and dream of the soft look 
Your eyes had once, and of their shadows deep; 

How many loved your moments of glad grace, 
And loved your beauty with love false or true, 
But one man loved the pilgrim soul in you, 
And loved the sorrows of your changing face; 

And bending down beside the glowing bars, 
Murmur, a little sadly, how Love fled 
And paced upon the mountains overhead 
And hid his face amid a crowd of stars. 


bu da Maud Gonne'nın ölümünden  5 yil önce çekilmiş bir fotografi yaşlı,  gri ve uykulu;
ateşin başında elinde Yeats'in kitabi...




8 Mart 2017 Çarşamba

bu arada...

Yeraltından Notlar (¡): Kadın mücadelesine selam olsun: 8 Mart kadınlara çiçek alma günü değildir. 8 Mart, 1857 yılında daha iyi çalışma koşullarıyla greve giden 120 kadının barikatlarda hunharc...

bugunun sarkisi! Yener Çevik - Tablo | feat. Eypio, Hayki ( Prod. Nasihat )


SÖZLER

-YENER ÇEVİK-

9, 10 yaşım sokakta gevrek
Sabah 4'te uyanıp işe gitmek
O sıralar öğrendim kolay değil ekmek
Almak için koşmak gerek
Semt toprak, yağmurda çamur
Bimden 1kilo un üstüne hamur
Alamıyom eti rejim etmem kabul
Bin mülteci dolu habibi bavul
İstemiyo, döner ama dönmüyecek
Sevgiliye hediyede kopan çiçek 
Kopup gidek üzenden öncesi
Mutlu etmeyende meşgul etmesin
Artık böyle eski şarkılar
Entele modernlik bizlere arabesk
Adın tende değil bende saklı yar
Kimi zaman legal kimi protest

Nakarat

Elinde tütününü sarar
Gözünden akan yaşı sarar
Bi bank üstünde sabah 
Edenin mi BU GÜNAH

-EYPİO-

Greenpaece gibiyim yeşille başladım
Çalıştım konfeksiyon kotta taşladım
Votkayla rusyada makarna haşladım
Benim kızım baba dediğinde otuzdu yaşlarım
Yirmi küsürlerimde çatıktı kaşlarım
On beşimde hep nasırla dol avuçlarım
Hayat dediğin filmi oğlum hep karışladım
...kenler hep tanışlarım, bu raplar haykırışlarım
Bi kalk bi kalk bu katlanışlarım niye
Sordum kendime nedendir saklanışlarım
Anti deprasan yoluyla haplanışlarım
Adımapo diye benimde hep yasaklanışlarım
Dostlarından yersin oğlum hep kazıkları
Boğazında düğümlensin hep rızıkları
Miilet toplar bütünleri, sen bozukları
Bu YENER ve EYPİO ve çek kılıçları

Nakarat

Elinde tütününü sarar
Gözünden akan yaşı sarar
Bi bank üstünde sabah 
Edenin mi BU GÜNAH

-HAYKİ-

Bırakında gülelim bi bitmediki hüküm
Düşünmedik üşenip ve tekmeledik düşeni
İstediğini kazanınca azaldımı yükün
Bi duman olup doldu geri boğazından içeri
Mideme vuran bu şey acıdanda beter
Sekiz metre kare yerde yaşanır mı? Yeter
Penceremde duvar, nefesimde duman
Umut karın doyurmaz ama ayaktada tutar
Soğutmadan uzat burda işler hızlı
Başaramayanlar İSTANBULA kızdı
Ne bir kadın ne şiir nede şarkı
Konuşulan tek şeyde parasızlık
O da yaşamak için eline koz
Koluna eş satın alır yanına dost
Ama bu ne beni güldürür nede seni
Boş kafaların, boş fikirleri

Nakarat

Elinde tütününü sarar
Gözünden akan yaşı sarar
Bi bank üstünde sabah 
Edenin mi BU GÜNAH