20 Haziran 2021 Pazar

Gecenin vidyoklipleri o biçim Drifter’s pick!

 Bir seferoğlu’yla bir tıknaz şakira kepaze etti milli takımı. Yazık valla, bi tek maç sonu ağlayan çocuğa üzüldüm. O tatile çıkmayacak herhalde... Ammaaan ben de...milli takımın da çok umrundaydı yenilmek. aşıları da olmuşuz ki, kim sallar şampiyonayı. 

Boşverin size çok acayip bi gruptan bahsedicem bu akşam. The Avalanches.  

Valla deha gibi bişeyler bunlar.

Şimdi bunların bi Since I left you diye parçaları vardı; şahane klipli pek sevmiştim klibi ama kim çekmiş, neymiş ne değilmiş fazla didiklememiştim. Çook sonra ‘because I’m me’ ye denk gelip tam manasıyla vurulunca Allam kim bunlar diye düştüm peşlerine tabi. 

Önce vidyoları seyredin de sonra anlatayım. Öyle daha eğlenceli oluyo...


Bu ilk parlayan albüm; sene 2000. Robbie Chater ve Tony di Blasi nin kurduğu Avustralyalı elektronik müzik grubu; copy paste’ciliği öyle bir noktaya taşıyorlar ki bu albümde 3500 sample kullanılmış. Samplelarda yok yok. François Hardy de var Madonna da ve asla bilmediğimiz duymadığımız neler neler...

Şimdi benim hasta olduğum klibe geçiyorum; drifter proudly presents yani; 


Çocukların ısırılarak sevilmesine çok karşıyım ama...Gerçekten  bu çocuğun yanaklarını ısırmak istiyorum. 

Şimdi bu parçanın acayipliği şurda; vokal “six boys in trouble diye bir black boy choir’in -denilen o ki-1930’lardan kalma bi kaydı. Sonra onun arasına Honey Cone diye 70’lerden kalma bir soul üçlüsünün want ads parçasının nakaratını ve introsunu yapıştırıyor. 

Orijinalini dinlerseniz the avalanches’in nasıl bir iş çıkarttığını anlayabilirsiniz. 


Bu arada Robbie Chater’in RMIT film okulu mezunu olmasının videocliplerde bi etkisi olmuş tabi. Frontier Psychiatrist videoları kısa film ödülü almış biyerlerde. O da şu;

SP yeni vidyo yapana kadar bunlarla oyalanıyoruz işte ahahahahafgajfskg








2 yorum:

N.Narda dedi ki...

Copy paste ha, valla guzel işlermiş.

drifter dedi ki...

Öyle gerçekten hepsi çok etkileyici. Ama o ‘because i’m me’ ilahi birşey olmuş bence. Sanki divine güçler tarafından ele geçirilmişler copy paste yaparken.