25 Ağustos 2019 Pazar

pazar = junk food; football and mr.robot weekend!


in zeno we trust:  hareket imkansızdır!


günün kelimesi: Balagan

İbraniceye Yiddişten geçmiş bir kelime, "tekmil kaos" anlamına geliyor. Eşsiz bir kelime bu, çünkü kavramın başka dillerdeki zımni olumsuz değerinin aksine , balagan'ın altmetni olumlu. Ama bu olumluluk aleni değil - kibirli bir anne babanın yaramaz çocuğundan gülümsemesini gizlemesi gibi-yine de tamamen orada. Gelgelelim Balagan'la dolu bir toplum için kaos pekiala canlılık ve tutkunun da kanıtıdır. İnsanların birbirini ittiği ve sıraya kaynak yaptığı bir yerde, çocukların kağıda değil duvara resim yapmakta ısrar ettiği bir yerde, evrak çantasında pastırmalı sandviçin arasına lekeli gelir vergisi tutanaklarının girdiği ve kareli bir kağıt parçasında bir şiirin başlangıcının olduğu bir yerde - işte orada insan özgürlüğünü bulacaksınız, Yiddiş ve İbranicenin daima kutsal saydığı özgürlüğü.
Etgar Keret

Thom yorke- 'I see you' off-zine limited ed.


şöyle bir teorim vardı: "Selçuk İnan'ın geri pasları saha kenarından izleyen teknik direktörü, televizyondan veya tribünün üst sıralarından izleyen taraftarı ettiği kadar hasta etmiyor olabilir. Yani durumun vahametini görmek için kuşbakışı bakmak lazım oyuna..." diyordum.   
Fatihcim sağolsun tribünden de baktı baktı benim gördüğümü göremedi demek.Sağlık olsun.

Rabobank diye bi banka var burda , geçen hafta gastede okudum , artık gasteokuyacak kadar hollandaca biliyorum bu arada; futbolla ilişkisi olan yani futbolcu, menajer, teknik adam yönetici klüp başkanı, masör filan... kimseye hesap açmayacağını hiçbir bankacılık işlemi yapmayacağını duyurmuş. sebep? corruption!
ben anlamamışımdır diye sordum soruşturdum. gerçekmiş! İkinci lig transferleri fecaatmış.
şaşırdım kaldım!
yani hollanda da da durum öyleyse bu iş bitmiştir.
Seneler önce biri "ben iyi galatasaraylıydım da çok sıkıldım yanlış giden bişeyler var artık baktım veremiyorum kendimi, izlememeye başladım, sonra da soğuyarak koptum" dediydi. Ben şimdi biraz anlıyorum sanki ne hissettiğini.  İlk kez sezonun açılış maçını Mr Robot'un 2. sezonunun üçüncü bölümüne feda ettim. Selçuk İnanın ilk 11'de olup Donk'un olmayışının da bunda çok katkısı olduğunu yadsıyamam.
Şu falcao transferinin geldiği nokta filan....yok oralara hiç giresim yok. neyse!



Tantanacılık diye birşey var kültürümüzde. Dikkat etmekle, uyanık olmakla kurtulamadığın bir durumdur bu. içine düştün mü madur olmadan yani elini kurtarırsan kolunu kaptırmadan , kolunu kurtarırsan elini kaptırmadan kurtulamadığın bir durumdur bu. Geçmiş olsun!

Gezi için helak olurken Sarıyer ormanlarına daldılardı;
sen kesmesinler diye bağırırken yakıyorlar. Yakmasınlar diye çırpınırken suyuna siyanür katıyorlar. yağmur suyunu emecek toprak bırakmadılar koca kent istanbul'da biraz sağnak uzun sürse adam boğulacak denli sel oluyor. Kanadalı kazanacak, amerikalı kazanacak, rus kazanacak, arap kazanacak, çinli kazanacak ama sen kaybedeceksin. Böyle bu, anladık artık.

tübitak asrın projesi baabında fasülyeye kuran okuyan bilim insanına ödül vermiş ya; o da gitmiş Amerika'da research bursuna başvurmuş. Almazlarsa çok ayıp ederler diye düşünüyorum.

güzel pazar geyiği yaptım.
Hadi maçı seyretçem ben artık. 

2 yorum:

garihakko dedi ki...

selçuk inan'a sırf geçmişten dolayı laf edemiyorum. gereksiz bir sevgim var kendisine karşı. yaşı ilerleyince biraz daha yürüyerek oynamayı öğrense herkes memnun olacaktı ama o kendince kosmaya calısıyor.

ya da bilemiyorum... takımda yanls giden çok şey olmasına rağmen selçuk inan'a sallanmasından dolayı belki selçuk'a sahip çıkıyorum. zamanında sabri'ye bile sahip çıktım. kaleci zapata'da bile olumlu bir şeyler gördüm. sahiplenesim geliyor garip şekilde.

bana kalsa ne selçuk ne de donk oynamalı. ama oynuyorlar işte...

drifter dedi ki...

Hakkaten boşverelim Selçuğu, zaten aşkın gözü kördür. (Gereksiz bi sevgim var demişsin ya onun için diyorum:)) kendince koşmaya devam etsin o...
Zaten Çok da şeytme! Selçuk İnan'a gelene kadar ohooo...

O değil de O Seri'yi çok aramışlar mı?

yangın var diye bağırsam mı bilemedim.