23 Eylül 2018 Pazar

Olive Kitteridge proudly presents 77 Dreams Songs!

Şu bir sezonda, hatta bir kaç bölümde lafı toparlayıp, diyeceğini diyen ve biten dizileri seviyorum. Tavsiye üzerine iki dizi seyrettim biri Sharp Objects. Amy Adams'ı severiz diye tereddüt etmedim. Hakkaten çekimler, renkler, müzikler, esrarengiz ambians (çok komik ambiyans yazınca zambiya, ambians yazınca ambulans olarak düzeltesi geliyor spellcheckimin) filan.

Neyse bence dizi olacak birşeyi yoktu. film olsaymış da olurmuş.

öbürü enteresan asıl; 
Olive Kitteridge. 
Kadına bitiyorum. Bende bağımlılık yaptı. İki gün görmesem google image'dan resmine bakasım geliyor o derece. 
Frances McDormand. 
Bunun bir de 4 bilbords Outside Ebbing Missouri diye bir filmi var. Görülesi! Oyunculuk göz yaşartıyor. Şov yapıyor!


Olive Kitteridge  Elizabeth Strout'un aynı isimli romanından uyarlanmış. Dizide Richard Jenkins ve Bill Muray de var ki McDormand'dan gözümüzü alabilsek onların oyunculuğunu da öve öve bitiremeyiz muhakkak. 
Asıl mevzuya geliyorum; 
John Berryman şiirleri. Bu mini dizi sayesinde John Berryman'ın 'Dream Songs' adını verdiği 77 şiirden oluşan ama aslında bu kısa şiirler pekiala tek bir şiir olarak da algılanabilen serisini keşfediyoruz. Freud'un dream-works prensipleriyle alteregosu Henri üzerinden stres yüklü dünyada hayatta kalma savaşı veren insanın hallerini anlattığı bu şiirlere ulaştım dün itibariyle. Acayip keyifliyim. Azıcık tadını çıkartayım bir ikisini paylaşırım ilerleyen günlerde.






  

4 yorum:

Vladimir dedi ki...

Sharp Objects i izle diye beynimi yedi arkadaşlar, aynı düşünüyorum, film olsaymış daha iyiymiş. Mc Dormand'ın dizisini çok beğenmiştim. Bu ara izlediğim en iyi dizi Bodyguard, 6 bölüm, komplo teorisi, derin devlet aksiyon, gerilim severseniz, öok temi zbir İngiliz dizisi.

drifter dedi ki...

Yaşa varol! İngiliz dizisi olsun da mevzu ne olursa olsun.
Not alınmıştır!

Serhat dedi ki...

Frances McDormand kadar kaliteli ama değeri pek bilinmyen bir kadın oyuncu daha zor gelir bu dünyaya.

Kadının Three Billboards Outside Ebbing, Fargo ve The Man Who Wasn't There'deki oyunculuğu ders verir nitelikte yahu

drifter dedi ki...

Yorumu gec gördüm ;
Ben o son dediğini seyretmemişim hemen bakacağım.
Dediğin gibi müthiş bir oyuncu.