31 Aralık 2016 Cumartesi

DRIFTER AWARDS 2016 / YILIN ŞİİRİ

Ocak 2016 Parantez yayınlarından Kediler çıktı; Bukowski'nin kedilerle ilgili yazdığı bir kaç şiir de var içinde...şubatta Metis Birhan Keskin'in Fakir Kene'sini bastı; Birhan Keskin şöyle diyordu;
Buraya bir ayna koydum arada önüne geç bak; sen şahane bir 
okursun. Mesai saatlerinde çaktırmadan şiir okursun. N'olcak ki, 
bırak patronlar seni kovsun!

Martta Murathan Mungan'dan Solak Defterler (Metis) geldi; bir de Can Bonomo'dan Şu sevdalar tevatürü..."masum sayılırım sevmek suçsa" dedi Bonomo.
YKY Dünyanın En Güzel Arabistanı'nı bastı, 57 yıl sonra 2. baskı, kıymetlimiz Turgut Uyar'dan. Mayıs'ta Küçük İskender, Mayıs Giremez (Sel), Nilgün Marmara Daktiloya Çekilmiş Şiirler ve İnsanlık Halleri Teoman'dan... Temmuz'da Sunay Akın İş Bankası'ndan yayınladı Makiler'i, Ağustos'ta İş Bankası iyi bir şiir kitabı daha bastı; Semonides ve altı İambos şairi;

Ama ben hep Nazım Hikmet okuyordum ondan sonra;

Kasım'da Ayrıntı John Berger'in Bütün şiirlerini yayınladı Gökyüzü Mavi Siyah adıyla... 5 Kasımda 90. doğumgününde...

bunca şiirin arasında benim için 2016'nın şiiri ise


Bir Üsküdar balkonunda gruba karşı demlenir gibi
bu akşam üstü, Laypzig'te tramvay durağında
tadını çıkara çıkara, yudum yudum
kederleniyorum. 

Utrecht'de eylül'de tren garında, trenin kalkmasına ramak kala perondayım. Adımımı atacakken birden başımı arkaya çeviriyorum; biraz önce oturduğum banka doğru... Kitabım orada duruyor. Bir şey unuttuğumu biliyorum yada hep bir yerlerde birşey unuttuğumdan olsa gerek refleksle arkaya bakıyorum. Her neyse kitabı alırken tren kaçıyor... Ne boktan, ne sinirbozucu, ne kibirli bir dakiklik... bir dakika gecikse incileri dökülür çünkü.

oturuyorum, kitabın ortalarından bir sayfayı açıyorum ve bu dizeler çıkıyor karşıma... Nazım tüğlerimi diken diken ediyor. Gözlerim doluyor, yutkunuyorum bir damla bile kaçırmamak için dışarıya...


4 yorum:

Mjora dedi ki...

her zaman demlenme ayarının birazcık üstünü yaşadığım için ben de unuturum ne olmuş ne olmamış... :)

drifter dedi ki...

Ooo yılın son günü ortaya çıkanlar...
Nerelerdesin...
Yeni yılda da bol demlenmeler diliyorum
Da biraz da buralarda demlen.

Mjora dedi ki...

bohem yaşamıma devam, buralarda olurum daha çok...

mabelard dedi ki...

Fakir Kene'yi henüz okumadım. Üç dört yıl önceydi galiba. Birhanla söyleşi yapacaktık. Söyleşi için anlaştık fakat sorularda anlaşamadık. Söyleşi gerçekleşmedi.

Şiir işte. Okuduğun birkaç dizenin içinde kaybettiğin arayıp bulmaya çalıştığın kendini bulursun.

"Kederlenme, yaşamana bak. Dünyanın kendisi zevk ve safa meclisinde çalan kederli bir şarkıdır."

İyi seneler...