4 Eylül 2013 Çarşamba

Drifter'ın kederi..

hayır tabiki bu blogda öyle şeyler yapmıyoruz, kederimizi içimize atıp söz verdiğimiz gibi Pujolle'den bahsediyoruz!
Eylül zaten drifter yağmurdan nefret etsin diye var, onun için Eylül'ü çok seviyoruz.
Ayrıca dün NTV spor'da BBC'nin yaptığı olimpiyat belgeselinde Kulplu Beygir Sporcusu bir arkadaş şöyle dedi..."Bazen kendimi kendime gereğinden fazla yakın hissediyorum."
çok fena.

Neyse Pujolle'den bahsedecektim;

 “tyrannical, obsessed with order, pathalogically jealous”
‘Gaddar, düzenle kafayı bozmuş, patalojik kıskanç’ Doktorun hakkında yazdıkları böyle ben doktorunun yalancısıyım.
Yalnız doktor çok iyi kalpli bir insanmış, Allah hepimize böyle doktorlar bağışlasın inşallah;  

Guillaume Pujolle 1893 Fransa doğumlu; babası 55 yaşında öldüğünde epey bi kumar borcu bırakmış ardında; 31 yaşında evlenip Metz'e taşınmış, iki sene sonra boğazını kesmeye kalkmış.
Asıl hikaye bundan sonra başlıyor.


sanatındaki en önemli özellik delirium dediğimiz bilinç bulanıklığını siyah ve pembe tonlarını birbirine bulaştırırken apaçık ortaya koyması... Bunu doktoru bir bakışta farketmiş; zaten ondaki dehayı keşfeden yine doktoru... 

Düzen hastası, agresif manyak kişilik, aman aman dikkat etmek lazım valla derken; boğaz kesme olayıyla bazı tahammül sınırları aşılınca; Pujolle'nin akıl hastanesi günleri başlıyor. İlk yattığında karısının onu aldattığına dair ağır bir saplantıyla baş etmeye çalışıyor; hatta güyya karısının bir kızı varmış ve onu sürekli takip ediyormuş, hastanede gece uyurken gözetliyormuş sözüm ona... terapiler filan derken bir süre sonra hastaneden çıkartılıyor ama halüsünasyonlar peşini bırakmıyor; bir gün yine bir cinnetle zavallı kadının üstüne yürüyüp onu öldürmeye kalkınca iş yine değişiyor, intihar teşebbüsü sonrasında haydi tekrar akıl hastanesine -ve tabi bu kez sonsuza kadar...
bu hikayede en dokunaklı olan şu;
Karısı Pujolle akıl hastanesinde yalnız kalmasın diye o hastanede hemşire olarak çalışmaya başlıyor ve orada ölene kadar yanında kalıyor.
şimdi resimler;

  




1935'de 42 yaşlarındayken çizmeye başlıyor; resimler mürekkep ve karakalem ağırlıklı... 

3 yorum:

Deniz dedi ki...

bu şahsın yumuşak ve akışkan imgelerini çok sevdim. bende bir kaç gündür benzer tarzı denememe rağmen hiçbir halta benzemiyor yaptıklarım. mevsimler yüzünden hep. sen sevmiyormuşsun ama ben sonhabarı bekliyorum :)

drifter dedi ki...

1. en azından elbet gelecek bir şeyi bekliyorsun.
2. elbet gelecek bir şeyi bekliyor olman çok akıllıca; bu seni art brut kategorisi dışında bırakıyor tabi...
3. kim sevmezmiş sonbaharı.
4.ben yağmurdan haz etmiyorum :) (o da yalan.)
5.sanatına bok atma;çok yeteneklisin.
6.o müzeyi bir gün mutlaka gidip görmen lazım, yaz listene.
(hakkaten pujolle'nin bazı işleri seninkilere çok benziyordu, ordayken de böyle düşünmüştüm.

Mjora dedi ki...

hakikaten hoş çalışmalar...
o ruh halini yansıtmasını beğendim baya...
ayrıca sonbahar/yağmurla ilgili birkaç kelam da ettiğim son yazımı yorumlarsan sevinirim drifter...denk gelmiş bu günlerde :)